Välj en sida

Flyttfirma i Kristianstad
med lång erfarenhet

Vi är en professionell flyttfirma – Kristianstad

Så vi antar att du hittat hit för att det är dags för dig att flytta? Vad bra! Vi är redo att hjälpa dig genom hela processen. Med kostnadsfri besiktning och lång erfarenhet gör vi er flytt så smidig som möjligt.

Att boka rätt flyttfirma i Kristianstad ska vara enkelt från början till slut. För det finns tillräckligt med stress och komplikationer när man ska flytta. Behöver ni hjälp så finns vi här för att hjälpa er. 

Hos oss får du alltid service av högsta nivå oavsett arbete, fråga eller fundering. Att vi hjälper er att flytta är ett säkert sätt att arbete blir gjort korrekt.

– Varmt välkommen till oss på Flytt City Sverige AB. 

✔️  Bohagsflytt

✔️  Företagsflytt

✔️  Magasinering

✔️  Flyttstäding

✔️  Tunga lyft

✔️  Släputhyrning

Behov av flyttfirma i Kristianstad?

Vi är en en flyttfirma med gedigen och lång erfarenhet. Verksamma i bland annat Malmö, Lund, Helsingborg, Ystad, Trelleborg och fler städer i Skåne – även Köpenhamn.

Läs vad några av 225+ kunder tycker om Flytt City Sverige AB:

Våra tjänster

Låt oss som flyttfirma i Kristianstad hjälpa er med en rad olika tjänster.  Dessa erbjuder vi för både privatpersoner och företag till ett fast pris; För privatpersoner gäller RUT-avdrag. Läs mer om RUT-avdrag här.

Bohagsflytt

 Vi flyttar er egendom tryggt och säkert

Företagsflytt

Vi gör er flytt till nya lokaler smidig

Magasinering

Magasinera era saker säkert hos oss

Flyttstädning

Lämna bostaden eller lokalen skinande

Tunga lyft

Vi hanterar tunga och otympliga saker

Släputhyrning

Hyr ditt släp hos oss

Att anlita en flyttfirma – Vad bör man tänka på och vad kan man förvänta sig?

Att anlita en flyttfirma ska kännas bekvämt och i slutändan ska de finnas för att underlätta er resa till en ny bostad eller lokal. En flyttfirma är kanske inte för alla. Bor du i en mindre lägenhet med tiden och motivation att hantera flytten själv så är det självfallet rekommenderat och är snällare mot plånboken. Men är du en person där orken, logistiken eller tiden inte finns, så är det värt att fundera på att anlita en flyttfirma.

Anlita en etablerad flyttfirma!

Det är viktigt att tänka på att anlita en erkänd, etablerad flyttfirma som kan visa upp flertalet tidigare nöjda kunder. Det finns en del skumma “flyttfirmor” där ute som erbjuder väldigt billig timtaxa och kontaktbetalning. Dessa bör du akta dig för, då du kan bli rejält lurad. Vi rekommenderar att du undersöker bolaget och kollar upp tidigare referenser och omdömen. Våra hittar du här.

Vad kostar det att anlita en flyttfirma?

Det skiljer sig från firma till firma. Hos oss på Flytt City kan du enkelt få en prisbild genom att titta på vår prislista. Prislistan hittar du här: PrivatpersonerFöretag

Anlitat en flyttfirma i Kristianstad – Vad händer nu?

Vill du packa sakerna själv eller vill du ha hjälp? Man kan nämligen välja själv. Hos oss kan du köpa flyttkartonger och packa själv. Du kan även anlita oss att packa åt dig. Om du packar själv brukar vi rekommendera ca en flyttkartong per kvadratmeter. Anlitar du oss att göra packningen åt dig så gör vi en besiktning av bostaden och utefter det planerar vi.

Dagen då flytten är planerad kommer vi till er och börjar lasta in i våra lastbilar. Antalet och storleken på lastbilen/lastbilarna beror på storleken av flytten. Oftast rymmer en lastbil ca 100 kvm. Självfallet beror det på storlekar på möbler etc. Men en erfaren flyttfirman tar vara på varenda lilla utrymme som finns i lastbilen för att maximera lastningen.

Planera inflyttningen innan!

Planera genom att packa föremål i enlighet med vilka rum de varit i samt var de kommer placeras. Det vill säga att dedikera ett gäng flyttkartongen och märk dem för de olika; rummen, vardagsrum, kök, sovrum etc. Detta förenklar uppackningen när ni anlänt i era bostad eller lokal.

Redo att flytta?

För det är vi! Kontakta oss så hjälper vi er genom hela processen.

Flyttfirma Malmö

Skapa en behagligare flytt i Kristianstad med Flytt City – En flyttfirma som utför arbeten i Kristianstad. 

Med lång erfarenhet av flytt flyttar vi er egendom tryggt och säkert till ert nya boende eller företag. Därför kan vi hjälpa er med allt som rör flytten av ditt hem. Samtidigt som du kan fokusera på det roliga med att flytta. Vår önskan att du ska bli lika nöjd som våra tidigare kunder.



Trygg och säker flytt & städhjälp

En flyttfirma och städföretag med gedigen kunskap såväl som väldigt lång erfarenhet. Våra anställda på vår flyttfirma är professionella och vet precis hur de ska handskas med en flytt på bästa sätt. Med oss som flyttfirma Kristianstad behöver ni aldrig oroa er för något kring er flytt – vi tar därmed hand om allt åt er! Tveka inte att kontakta oss vid frågor samt funderingar. Tillgänglighet och hjälpsamhet är lika viktigt för oss som själva flytten. Med vår kunskap såväl som erfarenhet så har vi därför möjligheten att erbjuda en smidig flytt genom vår flyttfirma Kristianstad. Detta till ett väldigt bra pris som kommer göra att er flytt blir en upplyftande händelse som inte kostar er varken tid eller några större belopp. Låt oss därmed göra jobbet åt er!  

Lättare än såhär blir det inte

För vår del kan det inte bli enklare. Vi vill att du som kund ska få en stressfri flyttupplevelse och kunna njuta av den nya tiden i ditt nya boende eller lokal. Vi har genomfört många lyckade flyttar i hela Skåne. Det är viktigt för oss att du som kund blir nöjd med din flytt – det som kanske känns mest stressande just nu kan bli en upplevelse att se fram emot om du tar hjälp av rätt personer. Vänta inte längre! Ring oss nu så berättar vi mer!

Kostnadsfri offertförfrågan

Välj tjänst och fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt. Du kan även ringa oss på 010 - 129 29 29.

Flyttjänster

Magasinering

Städtjänster

Vanliga frågor - FAQ

Nedan hittar du svar på vanliga frågor. Har du en fråga som inte finns med så är du mer än välkommen att kontakta oss.

Flytthjälp:

  • 1. Hur långt innan ska jag boka flytthjälp?

    Som alltid underlättar det om man är ute i god tid. Är man det så blir servicen bättre då vi kan planera och förbereda arbetet tillsammans med er. Vi rekommenderar minst 7 dagars framförhållning.

  • 2. Hur stora är era fordon?

    Vi använder en del olika fordon då det krävs olika storlek till olika ändamål. Vid trånga utrymmen och små gator så var vänlig att meddela detta så vi kan vidta nödvändiga åtgärder/arrangemang om det skulle bli nödvändigt i just er situation.

  • 3. Kan jag nyttja RUT-avdrag?

    Absolut kan du det! Så länge du uppfyller kraven som skatteverket kräver så erbjuder vi nyttjandet av RUT. Läs mer om RUT-avdrag här

  • 4. Nedmonterar ni möbler såsom soffa, säng, garderob osv och monterar ihop igen?

    Detta är möjligt om det är överenskommet vid offertstadiet, annars förväntas alla föremål att vara redo att flyttas dagen flytten ska ske. Är det inbakat i offerten att nedmontering och återmontering är överenskommet så utför våra flyttgubbar detta efter bästa förmåga. Det är dock viktigt att detta bestäms i offerten då de nödvändiga resurserna och utrustning ska finnas tillgängliga.

  • 5. Kan jag ta med mitt piano?

    Skicka in ett mail till vår kundservice så tar vi det därifrån då det krävs specialutrustning.

  • 6. Inkluderar min offert moms?

    Beställer du flytthjälp som privatperson så är momsen inräknad i det slutgiltiga priset. OBS: Kan tillkomma extra avgifter om avtalet ej följs

    Beställer du flytthjälp som företag är momsen ej inräknad i priset.

  • 7. Kan extra avgifter tillkomma?

    Det kan tillkomma extra avgifter vid problem eller förfrågningar efter godkänd offert. Ta därför upp eventuella frågor i god tid för smidigast möjliga lösning.

Magasinering:

  • 1. Hur långt innan ska jag boka flytthjälp?

    Som alltid underlättar det om man är ute i god tid. Är man det så blir servicen bättre då vi kan planera och förbereda arbetet tillsammans med er. Vi rekommenderar minst 7 dagars framförhållning.

  • 2. Hur stora är era fordon?

    Vi använder en del olika fordon då det krävs olika storlek till olika ändamål. Vid trånga utrymmen och små gator så var vänlig att meddela detta så vi kan vidta nödvändiga åtgärder/arrangemang om det skulle bli nödvändigt i just er situation.

  • 3. Kan jag nyttja RUT-avdrag?

    Absolut kan du det! Så länge du uppfyller kraven som skatteverket kräver så erbjuder vi nyttjandet av RUT. Läs mer om RUT-avdrag här

  • 4. Nedmonterar ni möbler såsom soffa, säng, garderob osv och monterar ihop igen?

    Detta är möjligt om det är överenskommet vid offertstadiet, annars förväntas alla föremål att vara redo att flyttas dagen flytten ska ske. Är det inbakat i offerten att nedmontering och återmontering är överenskommet så utför våra flyttgubbar detta efter bästa förmåga. Det är dock viktigt att detta bestäms i offerten då de nödvändiga resurserna och utrustning ska finnas tillgängliga.

  • 5. Kan jag ta med mitt piano?

    Skicka in ett mail till vår kundservice så tar vi det därifrån då det krävs specialutrustning.

  • 6. Inkluderar min offert moms?

    Beställer du flytthjälp som privatperson så är momsen inräknad i det slutgiltiga priset. OBS: Kan tillkomma extra avgifter om avtalet ej följs

    Beställer du flytthjälp som företag är momsen ej inräknad i priset.

  • 7. Kan extra avgifter tillkomma?

    Det kan tillkomma extra avgifter vid problem eller förfrågningar efter godkänd offert. Ta därför upp eventuella frågor i god tid för smidigast möjliga lösning.

  • 8. Erbjuder ni magasinering?

    Javisst! Vi har torra och uppvärmda lokaler och kan hjälpa till med transporten av saker till dem.

  • 9. Vem kan använda er magasinerings tjänst?

    Vi erbjuder förvaring åt både privatpersoner och företag. Vi hjälper alla, så hör av er till oss idag!

  • 10. Är era lokaler säkra och försäkrade?

    Våra förvaringslokaler håller mycket hög säkerhet och är försäkrade hos If vilket gör att ni behåller er hemförsäkring när ni magasinerar hos oss.

  • 11. Binder jag mig till er?

    Våra priser är ej bindande och har inte heller någon uppsägningstid utan du betalar endast för den tid du väljer att förvara dina saker hos oss.

Flyttstädning:

  • 1. Hur långt innan ska jag boka flytthjälp?

    Som alltid underlättar det om man är ute i god tid. Är man det så blir servicen bättre då vi kan planera och förbereda arbetet tillsammans med er. Vi rekommenderar minst 7 dagars framförhållning.

  • 2. Hur stora är era fordon?

    Vi använder en del olika fordon då det krävs olika storlek till olika ändamål. Vid trånga utrymmen och små gator så var vänlig att meddela detta så vi kan vidta nödvändiga åtgärder/arrangemang om det skulle bli nödvändigt i just er situation.

  • 3. Kan jag nyttja RUT-avdrag?

    Absolut kan du det! Så länge du uppfyller kraven som skatteverket kräver så erbjuder vi nyttjandet av RUT. Läs mer om RUT-avdrag här

  • 4. Nedmonterar ni möbler såsom soffa, säng, garderob osv och monterar ihop igen?

    Detta är möjligt om det är överenskommet vid offertstadiet, annars förväntas alla föremål att vara redo att flyttas dagen flytten ska ske. Är det inbakat i offerten att nedmontering och återmontering är överenskommet så utför våra flyttgubbar detta efter bästa förmåga. Det är dock viktigt att detta bestäms i offerten då de nödvändiga resurserna och utrustning ska finnas tillgängliga.

  • 5. Kan jag ta med mitt piano?

    Skicka in ett mail till vår kundservice så tar vi det därifrån då det krävs specialutrustning.

  • 6. Inkluderar min offert moms?

    Beställer du flytthjälp som privatperson så är momsen inräknad i det slutgiltiga priset. OBS: Kan tillkomma extra avgifter om avtalet ej följs

    Beställer du flytthjälp som företag är momsen ej inräknad i priset.

  • 7. Kan extra avgifter tillkomma?

    Det kan tillkomma extra avgifter vid problem eller förfrågningar efter godkänd offert. Ta därför upp eventuella frågor i god tid för smidigast möjliga lösning.

  • 8. Erbjuder ni magasinering?

    Javisst! Vi har torra och uppvärmda lokaler och kan hjälpa till med transporten av saker till dem.

  • 9. Vem kan använda er magasinerings tjänst?

    Vi erbjuder förvaring åt både privatpersoner och företag. Vi hjälper alla, så hör av er till oss idag!

  • 10. Är era lokaler säkra och försäkrade?

    Våra förvaringslokaler håller mycket hög säkerhet och är försäkrade hos If vilket gör att ni behåller er hemförsäkring när ni magasinerar hos oss.

  • 11. Binder jag mig till er?

    Våra priser är ej bindande och har inte heller någon uppsägningstid utan du betalar endast för den tid du väljer att förvara dina saker hos oss.

  • 12. Vilken typ av flyttstädning menar ni?

    Vi på Flytt City i Skåne utför olika typer av städ såsom t.ex. flytt-, hem-, kontor-, trapp- och grovstädning.

  • 13. Vem erbjuder ni flyttstädning?

    Vi erbjuder både privatpersoner men också företag. Kontakta oss idag för hjälp med eran nästa flytt!

  • 14. Kan jag nyttja RUT-avdrag?

    Absolut kan du det! Så länge du uppfyller kraven som skatteverket kräver så erbjuder vi nyttjandet av RUT.

  • 15. Varför ska jag boka flyttstäd?

    Det blir för många ett stort stressmoment att vid en flytt både plocka samman alla sina saker man har i sitt boende, packa dem i rätt lådor och sedan också städa det kliniskt åt nästkommande. Denna period blir många stressade av och då missar man lätt viktiga saker.

    Företag har ännu högre krav på sin städning än vad privatpersoner. Flyttcity hjälper båda så att ni kan fokusera på det roliga som inredning av det nya.

Copyright © Flytt City Sverige AB (Org.nr: 556802-5265). En hemsida av Capace Media